niedziela, 10 września 2017

Stanowisko stylistki rzęs - jak powinno być wyposażone?

Temat bardzo ważny. Miejsce pracy  każdej stylistki rzęs powinno być funkcjonalne, a przede wszystkim wygodne, gdyż jedną z najważniejszych rzeczy jest nasz komfort pracy.
Co zatem powinno zawierać?



1. Łóżko 

Łóżko nie może być ani za wąskie, ani za szerokie. Ważne by zmieściła się na nim poduszka anatomiczna, pod głowę klientki, a także najpotrzebniejsze rzeczy takie jak lash holder z rzęsami, podstawka pod klej (mogą leżeć na poduszce, jeśli jest wystarczająco duża).
Ważne, by nie maiło listwy blokującej możliwość włożenia nóg pod nie, gdyż  siedzenie okrakiem, przy kilku klientkach dziennie nie jest wygodne.
Musi być wykonane z materiału, który łatwo zdezynfekować i w razie potrzeby wyczyścić.
Konieczna jest regulacja wysokości, by dobrać do siebie odpowiednią.
Fajnie, gdyby miało dość miękką i wiekszą warstwę pianki, by klientkom dobrze się leżało, przez czas stylizacji.
Ważna sprawa - łóżko musi być wytrzymałe! Pamiętaj, że nie tylko drobne kobietki przychodzą na stylizację rzęs, zatem solidna konstrukcja i duża wytrzymałość jest niezbędna.

Zdarzyło mi się robić rzęsy na kilku różnych łóżkach, ale gdy na szkoleniu usiadłam do tego, widniejącego na zdjęciu poniżej, wiedziałam, że kiedy osiądę w gabinecie musi być moje. I tak oto mam łóżko doskonałe - duże, solidne, wytrzymałe i ta biała skóra...  cudo! Kocham swoje poshowe łóżko i nie zamieniłabym na żadne inne! Nigdy!




2. Krzesło

Krzesło musi być wygodne, najlepiej na kółkach, z regulacją wysokości. Ja nie wyobrażam sobie pracy bez krzesła typu siodło. Jest bardzo wygodne i doskonale odciąża kręgosłup. Po całym dniu pracy nic mnie nie boli, a to bardzo ważne.


3. Poduszka Anatomiczna 

Komfort dla stylistki i klientki. Dobra poduszka anatomiczna powinna charakteryzować się wysokiej jakości materiałem, z którego jest wykonana. Dobrze, by na środku posiadała wycięcie na głowę klientki, a boki były nieco wyższe. Można wtedy na nich postawić rzęsy i inne niezbędne akcesoria.
Fajnie by można było dokupić do niej wymienne poszewki.



4. "Blat roboczy"

Jeśli masz koło łóżka szafkę, czy inny rodzaj blatu jesteś szczęściarą. Jeśli nie, przyda się coś, co ułatwi życie, gdzie będziesz mogła trzymać podręczne rzeczy, takie jak: płatki, cleaner, szampon do rzęs itd. Ja w tym celu kupiłam szafkę Malm z Ikei na kółkach. Dolna szuflada służy mi jako miejsce na pudełka z rzęsami, górna natomiast jako miejsce na płatki, pęsety i drobne akcesoria.


5. Oświetlenie

Bez dobrego światła nic nie zdziałamy. Musi być mocne, natomiast nie może obciążać oka. Dobrze, by jego barwa była regulowana. Powinno padać z góry, dobrze oświetlając oba oczy i nie tworzyć cienia. Moja lampa to Glamcor, który już niedługo dostać będzie można w Posh Lashes. Służy mi nie tylko do przedłużania rzęs, ale i makijażu. Ma regulowaną wysokość i giętkie ramiona, dzięki krótym można doświetlić każdy obszar.


6. Akcesoria i dodatki 

Jak widać na pierwszym zdjęciu mam jedynie dwa koce i prześcieradło sanitarne. Jeden koc położony na łóżko, by zabezpieczyć białą eko skórę, a także by wygodniej się na nim leżało. Na to jednorazowe prześcieradło, a drugi koc złożony na łóżku do ewentualnego przykrycia klientki.




A Wy co macie na stanowiskach pracy i bez czego nie wyobrażacie sobie swojego miejsca?

2 komentarze:

Każdy komentarz i obserwacja sprawia mi wiele radości, jeżeli masz ochotę napisz coś lub zaobserwuj, bardzo motywuje mnie to do dalszej pracy nad moim blogiem. Jeśli zdecydujesz się zostawić po sobie ślad, na pewno z miłą chęcią zajrzę do Ciebie, by się odwdzięczyć.